Op vakantie in Australië

10 april 2017 - Fremantle, Australië

Good day!

Alles oké in Nederland? Jullie hebben vast al genoten van het lekkere voorjaarsweertje?! Wij hebben de afgelopen 3 weken genoten in Australië.  Op 23 maart vlogen we vanuit Nieuw-Zeeland richting Perth. We verbleven die nacht op het vliegveld in Christchurch vanwege een vroege vlucht. Een beetje slapen zat er niet in, want de bewakers maakten je wakker als je op of naast de ijzeren stoeltjes ging liggen. Zoiets belachelijks hebben we nooit eerder meegemaakt. Na een overstap en een kleine 10 uur vliegen, kwamen we aan in het zonnige Perth voor een nieuw, gezellig avontuur!

OP VISITE:

De eerste dagen in Australië hebben we gezellig bij Nina, Jon en Benjamin gespendeerd. We zijn hier enorm verwend en het voelde voor ons even alsof we thuis waren, vooral toen mijn (Linda’s) ouders hier ook nog aankwamen. Het leek net alsof we een weekend met familie en vrienden doorbrachten en zo bestonden de eerste dagen dan ook uit spelen en lachen met Benjamin, lekker eten, veel borrelen, onzinverhalen en een hele hoop plezier. Met zijn allen zijn we naar het strand geweest, hebben we op het terras gezeten en hebben we kangoeroes gespot in John Forrest National Park. We zijn door de ouders van Jon uitgenodigd voor een uitgebreid en heerlijk ontbijt, super gastvrij! En ook kregen we hier een berg aan kampeerspullen mee zodat we met een goede uitrusting op pad konden gaan.

ROADTRIP SOUTH-WEST AUSTRALIA:

Hierna zijn we met huurauto’s richting het zuiden vertrokken met (ma) Cor en (pa) Piet achter ons aan. Erg leuk om zo samen te reizen en hen een beetje in onze reis mee te nemen. Het verschil was wel dat de oudjes in hotelletjes e.d. sliepen en wij, jonge blommen, in een tentje op campings waar de kangoeroes rond de tent sprongen. Erg handig wel die hotels en chaletjes, want zo konden wij af en toe komen douchen (is weer eens wat anders dan douchen in de bieb) en stiekem blijven slapen op ons luchtbed in de kamer :-). Een prima afwisseling zo voor ons. Ook was er veel afwisseling in de campsites; de ene keer sliepen we op een schitterende camping aan het strand met alles erop en eraan en de andere keer hebben we onze tent opgezet op een rustplaats aan de kant van de weg. Dit laatste was wel een spannende ervaring zo in the middle of nowhere zonder andere mensen. Maar echt genieten met de geluiden van uilen en kookaburra’s op de achtergrond. En ook weer eens iets anders dan luisteren naar het gesnurk van Cor en Piet… Dit was zo luid en verontrustend, dat we ‘s morgens gingen checken of het bos toch niet midden in de nacht gekapt was!

VAKANTIE TIJDENS ONZE REIS:

Na een kleine week roadtrippen, kwamen we aan in het stadje Denmark. Hier hebben we een lang weekend samen met Nina, Jon en Benjamin doorgebracht. We verbleven hier in een vakantiehuis van de ouders van Jon, midden in het bos met uitzicht op zee inclusief een sauna en jacuzzi… Wat een luxe!!! We hebben hier enorm van genoten, maar met name genoten van het gezellige weekend met z’n allen. Vooral deze dagen voelden voor ons echt als vakantie. Dit klinkt misschien gek, maar backpacken is niet hetzelfde als 9 maanden vakantie; de sauna’s en jacuzzi’s zijn vaak ver te zoeken, evenals een comfortabel bed, een warme douche of goed keukengerei. Maar dat maakt reizen juist zo supertof; elke dag is anders!

MOOIE BOSSEN & PRACHTIGE STRANDEN:

Tijdens onze roadtrip zijn we bij veel mooie plaatsen gestopt. Één van de eerste bestemmingen was een bijzondere grot, genaamd Lake Cave. Dit is een grot met limestone kristallen die weerkaatsen in het ondergrondse meer. Heel mooi om te zien. Ook hebben we veel wandelingen door de verschillende, mooie bossen gemaakt. We hebben zelfs door de hoge toppen van eeuwenoude bomen gelopen. Erg gaaf!

De stranden werden met de dag mooier, met als kers op de taart Lucky Bay in Cape Le Grand National Park. Dit strand is onbeschrijflijk mooi; zand zo wit als sneeuw, lichtblauw helder water en kangoeroes die vrolijk om je heen huppelen. Soms zijn de kangoeroes erg nieuwsgierig en steken ze even hun neus in je tas of komen ze gezellig naast je op de handdoek liggen… Hier schrok ma Cor zo van dat ze zelf weghuppelde als een kangoeroe. Erg hilarisch!

WAVE ROCK & DE LAATSTE DAGEN DOWNUNDER:

Vrijdagmiddag wilden we boodschappen halen in Esperance voordat we naar onze campsite reden. We stonden bijna aan de kassa, toen we door de politie uit het winkelcentrum werden geëvacueerd. Er bleek een of andere gek met explosieven te zijn die zijn bus dreigde op te blazen bij het winkelcentrum. Gelukkig is er uiteindelijk niks gebeurd!

De volgende ochtend werden we op een bijzondere manier gewekt op de campsite… Om 07.00uur gingen er ineens een paar sproeiers aan, we waren net op tijd om de haringen eruit te trekken en de tent te verplaatsen. Het scheelde niet veel of we waren de dag wel erg fris gestart :-).

Zaterdag zijn we richting het binnenland gereden, waar het landschap voornamelijk droog en dor is. We hebben een bezoek gebracht aan Wave Rock; dit is een hele aparte, grote rots in de vorm van een golf. Heel indrukwekkend om te zien!

Deze laatste 2 dagen zijn we (weer) op bezoek bij Nina, Jon en Benjamin en hebben we nog wat gezellige en relaxte dagen met zijn allen :-).

WEDEROM OP VISITE:

Aanstaande woensdag vliegen we naar onze volgende bestemming: Bali. Ook hier kijken we erg naar uit, want mijn (Cois) zus Tamara, haar vriend Rega en onze nichtjes Lynn en May zijn daar! We hebben erg veel zin om met Lynn te zwemmen, met Tam en Re Bintangs te drinken en we zijn benieuwd of May al ‘ome Cois en tante Linda’ kan zeggen :P.

Kisses,

Cois & Linda

1. Lia:
    Hoi wereldreizigers
    Wederom weer een prachtig verslag !
    Wat een raar vliegveld zeg !! Dat je niet even een dutje mag doen .
    Wat een prachtig land is dat .....die golf grot is echt indrukwekkend
    Ik had Cor graag even als een kangoeroe rond zien springen :)
    Nou jullie hebben echt luxe genoten van alle dingetjes ,lekker hoor.
    Jee wat eng in die supermarkt ......:(
    Nu nog even genieten met z'n alle bij Nina en Jon en dan hop naar .... Bali
    Veel plezier daar en geniet van het samenzijn met Tamara,Rega en de Kids .
    En jullie weten het geniet van alles wat op jullie pad komt .
    Veel liefs en knuffels xx mama Lia en Toon
  2. Natalie:
    10 april 2017
    Gaaf verhaal. Dat gesnurk komt me wel bekend voor. ;)
    Ik kan me voorstellen dat jullie heerlijk genoten hebben!
    Heel veel plezier in Bali. Dat wordt vast ook weer een prachtig avontuur.

Xxx Michael, Natalie en Fayen
  3. Fam. Beijaerts/Trouwborst:
    10 april 2017
    Wat een lekker verhaal weer.. leest lekker weg.. zonde van alle bossen daar, eerst Meilust weggezaagd en nu het onderkomen van de koala

Geniet van jullie familiebezoekjes en alle onnozele acties, verhalen en acties!

Enjoy het mooie Bali!
    X daar..
  4. Nel Hopmans:
    10 april 2017
    oh oh wat een kostelijk verhaal weer, met die kangeroes hihi .... en het slapen bij cor en piet, dank jullie wel he voor dit verslag , genoten hier achter de PC. Mooi vooruitzicht naar Bali , we hebben daarvan ook fantastische foto,s gezien van Jorn en Carmen . Lieve groeten van Jos en Nel .
  5. Ad Burgel:
    Hoi Linda , Cois en de rest

Het was weer de moeite waard om jullie verhaal te lezen en foto's te bekijken. Ik zou bijna gaan geloven dat backpacken geen vakantie is. Het ziet er in elk geval wel uit als een vakantie. Wat ben ik blij dat ik heel de week moest werken. Alvast goede reis naar Bali en wens Cor en Piet goede reis naar huis.

Groetjes
    Ad
  6. Toos:
    11 april 2017
    Heerlijk zo samen vakantie houden met zijn allen!
    En wat een prachtige stranden daar dan is de bewoonde wereld ver weg.
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hadden bij Nina en Jon.
    Nog even , dan zijn wij er ook.
    Misschien zien we Cor en Piet dan ook nog
    Veel reisplezier verder , het is gezellig om jullie verhalen te lezen.
    Groetjes Toos en Ben
  7. Laura:
    11 april 2017
    Heerlijk zo'n minivakantie in jullie avontuur! Weer mooie foto's van geweldige natuur daar! Op naar het mooie Bali. Veel plezier!
  8. Rene H, Kirsten M, Sven H en Dylan H!!:
    Supertof!

Relext om ook even te ontspannen.

Genieten met de familie en de kids. Dat lijkt ons goud tijdens zo'n reis als deze!

Groetjes van ons!
  9. Free en Alida:
    11 april 2017
    Hallo allemaal samen,wat een leuk verhaal en wat een mooie tijd zo samen Wel lekker zeg al die luxe tussendoor soms heb je dat even nodig Linda Zou je maar gebeuren zo een kangoeroe naast je ha lachen We zijn benieuwd naar de verhalen van je pa en ma wens ze een goede reis naar huis en Jullie nog een mooie tijd in Bali Gr free en Alida
  10. Jos en Ria:
    12 april 2017
    Hoi wereldreizigers,
    Wat een fantastisch verhaal zeg en wat hebben jullie genoten met z'n allen.
    Te gek om tijdens deze lange reis van jullie, Cor en piet, fam. en vrienden te treffen.
    Inderdaad, echt even vakantie.
    Ook de foto's, zoooooo mooi.
    Wij hebben het met veel plezier gelezen.
    Op naar Bali!
    Geniet-geniet-geniet.

Lieve groetjes,

Jos en Ria
  11. Claudia Maasdijk:
    Beste Linda, Cois, Corrie en Piet,
    Wat een mooie reis en fantastisch om samen zo te genieten van het prachtige Australië.
    Weer eens wat anders zeg op het strand tussen de kangoeroe’s! Zag op de foto dat Corrie het inderdaad ook helemaal geweldig vond!
    Geniet ze nog samen!
    Groetjes, Claudia
  12. Yoka:
    14 april 2017
    Superleuk reisverhaal weer op het snurken van Piet en Cor na dan maar ja je kunt niet alles hebben hè.
    Veel plezier in Bali gewenst !!
  13. Janneke den Ouden:
    14 april 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer. Heel veel plezier op Bali! Kijk weer uit naar het volgende verhaal :-)!

Liefs Janneke
  14. Marloes:
    23 april 2017
    Lieve Linda en Cois,
    Beetje laat maar weer enorm genoten van jullie reisverslag. Inmiddels tante Corrie en ome Piet gezien en gesproken en zij namen me mee in de geweldige avonturen.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat het als een vakantie heeft gevoeld, wat een luxe!
    Nu zijn jullie inmiddels op Bali aan het genieten, benieuwd naar jullie volgende verslag.

Hopelijk tot gauw op Skype ;-)

Kusss
  15. Paul en Annemarie:
    26 april 2017
    Goed verhaal weer! Super om weer wat bekenden te zien nu, geniet van Indonesië en jullie volgende bezoek bij tamara,rega en de Kids! Wij mogen nog 2 nachtjes tussen de dikke Amerikanen en dan gaan we eens naar de verhalen van piet en cor luisteren.
    Liefs
    Paul en Annemarie